Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 18 of 18

Thread: Film: Matrix Revolutions

Inactive Member stop het natrappen's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Mortal Kombat was een geniale film. Waarom? Anderhalf uur hersenloos vermaak in een te lange video clip. Dat truukje werkt maar een keer en daar was de Matrix. We nemen een concept dat in the Outer limits velen malen beter is uitgewerkt, stelen de art direction van The corw, doen wat Kung Fu en stelen en verzijgen oude Martial arts truuks die al jaren geleden gedaan werden in Chinese Ghost Story II (in de lucht stil hangen enzo...).

Manga zei al dat er zoiets was als een syndroom dat alles wat men niet begrijpt dat dat wel goed moest zijn. Nu vond ik The Matrix kinderlijk eenvoudig met wat vage verwijzingen maar zag al snel dat die nergen op uit gingen lopen. In deel 2 werd dit pijnlijk duidelijk en zo te lezen in deel drie nog erger. George Lucas gaat in Star Wars II nog tenenkrommendere dialogen afleveren want niemand mag hem van de troon stoten. Reloaded deed dit met verve.

Ach, ze zijn wat mij betreft geslaagd in de films. Tegenvallers of niet, de gebroeders Watchowski hebben het wel voor elkaar dat iedereen het over hen heeft. Mag ik jullie iets aanraden? Huur Kairo (Pulse)! Geniale film die hetzelfde ter discussie stelt maar wel aan alle verwachtingen voldoet. Geen vage hints maar inhoud en buikpijn na het zien van deze film.

Inactive Member -steven-'s Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Ik vond Revolutions goed maar toch idd het minste deel maar ik ben gewoon een matrix freak. Alleen het einde was niet bevredegend en ik voel aan me water dat er over 5 a 10 jaar een Matrix 4 komt. Jammer... En over eer van machines, die hebben ze niet maar een ze zijn anders dan een mens ze doen wat ze moeten doen, ze hebben eigenlijk geen emotie, ze zien alles als een woord. En zoals de arcitect het had gezegt, hij is geen mens dus houd hij zich aan zijn woord.

-steven-

Inactive Member The_Silver_Armadillo's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Cool

Ik zie al dat er sterke voor en tegenstanders zijn over de Matrix films. Laat ik het er maar bij houden dat ze mij heel erg aanspraken juist omdat ik er meer uit kon halen dan alleen maar stijlvol geweld.

Kun je wat meer info geven over die film Kairo? Ik heb even gechecked op IMDB en heb een japanse horrorfilm gevonden met die naam. Is dat de film die je bedoeld Pietje?

Senior Hostboard Member Morlun's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Waar ik nog helemaal niemand over gehoord heb is een van de eerste scenes in Revolutions. Toen ze met zijn drieen door de club van de Merovingian heen liepen was het eerste wat ik dacht: Huh Invisibles.
    Bij het zien van de twee wachters dacht ik dit nog veel meer omdat ze wel erg leken op Grant Morisson in zijn leren kleding.

<font color="#cc6600" size="1">[ November 13, 2003 06:48 AM: Message edited by: DennisX ]</font>

Inactive Member spondaman's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by pietje de dood:
    In zekere zin stelt de film vragen over het het hoe en waarom van de realiteit. Wat is echt en wat niet...
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ghost in the shell zou je ook kunnen kijken, misschien wat makkelijker te vinden in de videotheek. [img]smile.gif[/img]

Inactive Member stop het natrappen's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Ja dat is hem. Het is inderdaad een Japanse horror. Het gaat over (the Ring iemand?) een computervirus dat je vraagt of je een geest wilt zien. Meer doet het niet. Alleen gaat het opvallen dat er steeds meer mensen verdwijnen of zelfmoord plegen. Tot zoverre niets wereldschokkends. Maar waarom is de geest er en waarom gaan er mensen dood. In zekere zin stelt de film vragen over het het hoe en waarom van de realiteit. Wat is echt en wat niet...

Meer kan ik er niet over zeggen dan dat deze film met minimale effecten enger is dan The Exorsist, The Ring en Alien bij elkaar.

Verwacht dus geen Kung Fu of wat dan ook maar wel slapeloze nachten....

HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by pietje de dood:
    Mag ik jullie iets aanraden? Huur Kairo (Pulse)! Geniale film die hetzelfde ter discussie stelt maar wel aan alle verwachtingen voldoet.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hmm, dat maakt erg nieuwsgierig. Die film ga ik eens opzoeken!

Originally posted by DennisX:
    ze met zijn drieen door de club van de Merovingian heen liepen was het eerste wat ik dacht: Huh Invisibles. Bij het zien van de twee wachters dacht ik dit nog veel meer omdat ze wel erg leken op Grant Morisson in zijn leren kleding
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">De link met The Invisibles vond ik vele malen sterker in de eerste The Matrix. De idee?n die daar worden gelanceerd, lijken soms rechtstreeks afkomstig uit The Invisibles. In de comic wordt het echter steeds vreemder (en boeiender), in de films wordt het echter steeds meer... eh, tja, steeds meer Star Wars, zal ik maar zeggen.

HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Benieuwd hoe lang Revolutions op nummer 1 in de Nederlandse box office gaat staan. Met grote films als Kill Bill, Love Actually en Finding Nemo op komst, kan het lastig worden!

Page 2 of 2 FirstFirst 12